Grønlandske Børn søger Økonomi- og regnskabsansvarlig

Har du bred erfaring med økonomi og regnskab, mod på udvikling og gode IT-kompetencer? Kan du arbejde selvstændigt og med stort ansvar, men er det samtidig en selvfølge for dig at hjælpe dine kollegaer i hverdagen? Så er det dig, vi søger i Grønlandske Børn – en NGO, der arbejder for at sikre gode vilkår for grønlandske børn, unge og deres forældre i både Grønland og Danmark.

Vi er på udkig efter en all-round økonomi- og regnskabsansvarlig, der kan stå i spidsen for udvikling og eksekvering af vores budget, regnskab, rådgivning af ledelsen samt i mindre omfang diverse administrative opgaver på økonomiområdet.

Vores arbejdsgange i økonomi og administration er 100% digitale eller elektroniske. Derfor skal du være fortrolig med diverse IT-platforme og digitale løsninger og have mod på at være styrende på evt. nye systemer, som kan forbedre vores arbejde.

Du vil blive en del af vores økonomi- og administrationsteam, der foruden dig rummer en kollega på deltid, og have et tæt samarbejde med og referere til vores Generalsekretær. Du vil også arbejde tæt sammen med vores øvrige ledere og projektledere samt vores eksterne bogholder.

I jobbet vil du arbejde med alle facetter af økonomiarbejdet. Dine opgaver omfatter bl.a.:

  • Budgettering, budgetopfølgninger og regnskab ift. vores 12 aktuelle projekter samt driftsøkonomi

  • Årsregnskab og kontakt til revisor

  • Beregninger af fx timefordeling, overhead, omfordelinger, mv., så du kan rådgive Generalsekretær og lederteam

  • Optimering af vores arbejdsgange og økonomisystem, IT-løsninger, budgetskabeloner, mv., så du sikrer organisationen den mest effektive og intelligente økonomihåndtering

  • Sikring af krav til regnskab, noter, mv. fra fonde og ministerier, samt Indsamlingsnævnet

  • Lønindberetning og godkendelse (både Danmark og Grønland)

  • Tæt samarbejde med vores eksterne bogholder (Debitor-, kreditor- og finansbogholderi, lønbogføring, samt afstemninger)

  • Diverse administrative opgaver, fx udfakturering, fleksjob-indberetninger, håndtering af medarbejderudlæg, oprettelse af betalingskort, mv.

Din profil
Du har flere års erfaring – gerne fra en lignede NGO eller mindre virksomhed - i rollen som økonomiansvarlig med en bred opgaveportefølje. Du arbejder selvstændigt og struktureret. Du er nysgerrig og udviklingsorienteret, god til at holde overblik og kan jonglere med mange deadlines – internt såvel som eksternt – samtidig.

Du har et godt blik for optimering af arbejdsgange. Du kan løfte dig op over detaljerne og betragte vores økonomi og procedurer analytisk, men forstår også vigtigheden af at bistå dine kollegaer og løse mindre administrative opgaver. Du nyder at være en del af et lille sekretariat, hvor vi hjælper hinanden med at lave kaffe, gå ud med skraldet, skifte elpærer, osv.

Det er en forudsætning for stillingen, at du er en habil bruger af Excel og e-conomic (eller lignende økonomisystem). Kendskab til Visma-Dataløn (eller lignende) og Intempus vil være en fordel, men er ikke påkrævet. Du skal dog have lyst og evne til at tilegne dig ansvar for opsætning og udvikling af systemerne.

Du behøver ikke have kendskab til Grønland og grønlandske forhold (herunder løn og skat) – her skal vi nok klæde dig på. Erfaring fra en tværkulturel eller international NGO eller lignende kan dog være en fordel.

Vi tilbyder dig

  • Et fleksibelt arbejde med stor frihed i opgaveløsning og planlægning

  • Et godt og dynamisk arbejdsmiljø i et lille sekretariat med høj faglighed og engagerede kolleger

  • En organisation i udvikling og stor grad af inddragelse i udviklings- og arbejdsprocesser

  • Løn efter aftale og kvalifikationer

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37t/u med ansættelse snarest muligt, dog senest 1/11 2022. Din daglige arbejdsplads er på Balders Plads 1, 2200 København N.

Hvem er vi?

Grønlandske Børn arbejder for grønlandske børn og unge i sårbare livssituationer i Grønland og Danmark. Gennem vores indsatser styrker vi grønlandske børn og unge og øger deres ressourcer og muligheder. Vi har en årlig omsætning på ca. 21 mio. og beskæftiger pt. 30 medarbejdere. Grønlandske Børn er ikke lønførende.

Send din ansøgning og dit cv til job@fgb.dk og anfør ”økonomiansvarlig” i emnefeltet. Deadline for ansøgning er torsdag d. 8. september 2022 kl. 24:00. Første runde ansættelsessamtaler finder sted enten d. 13. eller 14. september, og anden runde samtaler finder sted d. 19. eller 20. september. Samtalerne foregår i vores sekretariat på Balders Plads 1, 2200 København N.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Generalsekretær Puk Draiby på tlf: 42 90 91 89.

Forrige
Forrige

Plejemor: ”Vi griner lidt af, hvor ubehjælpsomt jeg udtaler ordene”

Næste
Næste

Brede smil og afskedstårer i Kangaamiut